ŁAŃCUCHY NA KOŁA POJAZDÓW ODŚNIEŻAJĄCYCH
Odsniezanie dróg czesto wymaga zastosowania na kołach pojazdów odsniezajacych łancuchów, które zwieksza przyczepnosc pojazdu do podłoza, umozliwiajac sprawna prace.
W wydaniu m.in.:
i wiele innych
Zamów prenumeratęOdsniezanie dróg czesto wymaga zastosowania na kołach pojazdów odsniezajacych łancuchów, które zwieksza przyczepnosc pojazdu do podłoza, umozliwiajac sprawna prace.
Wiele regionów Polski dotknięte jest zjawiskiem określanym przez ekspertów jako wykluczenie komunikacyjne. Charakteryzuje się ono nie tylko brakiem dostępu do dróg i połączeń autobusowych, ale także brakiem infrastruktury towarzyszącej, takiej jak: chodniki, wiaty przystankowe czy rzetelna i aktualna informacja pasażerska. Szacuje się, ze problem może dotyczyć aż 13,8 mln Polaków. Na poprawę tej sytuacji może wpłynąć koncepcja nazywana Transportem 4.0.
Z artykułu dowiesz się jak ważny jest dobór odpowiedniego rodzaju spoiwa hydraulicznego wzależnosci od materiału kruszywowego, ponadto omówiona została zależność stosu okruchowego i potrzeba doboru odpowiedniego sprzętu zagęszczającego warstwę.
Przez jesienne utrzymanie jezdni rozumiemy prace wykonywane w celu zagwarantowania ciągłości i bezpieczeństwa ruchu niezależnie od warunków klimatycznych i atmosferycznych w okresie jesieni oraz wczesnej zimy.
Zimowe roboty utrzymaniowe obejmuja wiec prace niewiazace sie z robotami wykonanymi o innych porach roku. Działania te nie sa równiez zwiazane z poprawa stanu technicznego drogi oraz podstawowego celu, jakim jest zapewnienie dogodnych warunków przejazdu, płynnosci ruchu i jego bezpieczenstwa, co czyni te zadania bardzo trudnymi.
Nikogo nie trzeba przekonywac do faktu, ze piesi to wciaz czesto poszkodowani uczestnicy ruchu. Dobitnie potwierdzaja to statystyki policyjne. Co prawda ostatnie zmiany przepisów Kodeksu drogowego regulujace pierwszenstwo na przejsciach dla pieszych przyniosły pewien progres w tej materii, niemniej chyba wszyscy sa zgodni, ze pozostało jeszcze wiele do zrobienia i nie ma zarzadcy drogi, który mógłby o sobie powiedziec, ze zrobił w tej kwestii wszystko, co było mozliwe.
Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych to bardzo ważny element organizacji ruchu drogowego. W tym celu w coraz większym zakresie wykorzystywane są nowe technologie.
Zimowe utrzymanie dróg stanowi zadanie, którego realizacja ma słuzyc ograniczeniu negatywnego wpływu wystepujacych w swiecie przyrody zjawisk atmosferycznych na stan nawierzchni drogowej, a w szczególnosci na wynikajace z tego niebezpieczenstwo dla osób korzystajacych z nich. W celu osiagniecia ww. stanu znaczna czesc gmin i powiatów udziela zamówien publicznych na realizacje przedmiotowych usług, niekiedy łaczac je w usługe kompleksowa, obejmujaca równiez letnie utrzymanie dróg.
Na drodze powinno być przewidziane miejsce na urządzenia techniczne, rozmieszczone w taki sposób, aby zagwarantowane było bezpieczne korzystanie z drogi. Szereg wprowadzonych zabezpieczeń – określonych mianem barier – dotyczy nie tylko bezpieczeństwa samych uczestników ruchu drogowego, ale również ich ochrony przed zwykle niespodziewanym i bardzo niebezpiecznym pojawieniem się na drodze dzikich zwierząt.
Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych zarzadzanie drogami publicznymi moze byc przekazywane miedzy zarzadcami w trybie porozumienia regulujacego w szczególnosci wzajemne rozliczenia finansowe. Zarzadcy dróg moga zawierac takze porozumienia w sprawie finansowania albo dofinansowania zadan z zakresu zarzadzania drogami z budzetów jednostek samorzadu terytorialnego. Artykuł porusza problematyke, w jakim zakresie i na jakich zasadach taka współpraca moze nastapic w zakresie zimowego utrzymania dróg.
Problemem prawnym stosunkowo często poruszanym w przestrzeni medialnej jest zagadnienie odpowiedzialności zarządcy drogi za powstałe uszkodzenia, w szczególności pojazdów mechanicznych. Zdecydowanie rzadziej analizowana jest kwestia odpowiedzialności o wektorze przeciwnym, tj. ponoszonej przez korzystającego z infrastruktury, w tym w celach zawodowych, za uszkodzenie infrastruktury drogowej. Odpowiedzialność ta występuje w trzech płaszczyznach prawnych: karnej, administracyjnej i cywilnej.
Na łamach czasopisma odpowiadamy na pytania nadesłane przez naszych Czytelników.
Ogromna liczba reklam, szczególnie w centrach dużych miast i miejsc atrakcyjnych turystycznie, powoduje chaos przestrzenny i bezsprzecznie wpływa na obszar przestrzeni publicznej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Reklamy posadowione bowiem w bliskim sąsiedztwie pasa drogowego adresowane są jednak do użytkowników dróg publicznych.