Projektowanie

AKTYWNE BEZPIECZNE PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH

Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych to bardzo ważny element organizacji ruchu drogowego. W tym celu w coraz większym zakresie wykorzystywane są nowe technologie.

Ochronę pieszych w miejscach niebezpiecznych umożliwiają tzw. aktywne przejścia dla pieszych. Jest to system poprawiający bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego – zarówno pieszych, jak i kierowców. Jego celem jest ochrona pieszego w momencie, gdy znajduje się na przejściu lub w jego bezpośredniej okolicy. Warto dodać, że system ten nie działa w sposób ciągły, lecz aktywuje się w momencie wykrycia pieszego.

Aktywne przejścia dla pieszych

Aktywne przejścia dla pieszych posiadają zsynchronizowane ze sobą elementy: czujniki ruchu, aktywne punktowe elementy odblaskowe (tzw. kocie oczka) oraz znak drogowy D-6 typu SIGN FLASH lub KROCZĄCY LUDZIK.

Charakterystyka oznakowania:

  •  aktywny znak D6 SIGN FLASH lub KROCZĄCY LUDZIK może być aktywowany poprzez dualny czujnik ruchu w momencie, gdy pieszy znajdzie się w pobliżu przejścia dla pieszych lub miejsc niebezpiecznych,
  •  tor radiowy umożliwia załączenie znaków po obu stronach jezdni jednocześnie,
  •  najnowocześniejsze typy diod LED zmniejszają pobór prądu, a co za tym idzie – koszty eksploatacji,
  •  sterownik posiada miniaturowy zasilacz impulsowy pozwalający na około trzykrotne zmniejszenie poboru mocy w stosunku do standardowych rozwiązań, dzięki czemu znacznie wydłuża się czas działania w przypadku podłączenia do zasilania solarnego,
  •  czujniki ruchu wykazują bardzo dużą odporność na błędne załączenie (np. przez przejeżdżający samochód),
  •  znaki mają tylko 2 cm grubości!
  •  szybki montaż znaku na słupku 76 mm,
  •  możliwość dołączenia do znaku aktywnych kocich oczek,
  •  specjalnie zaprojektowany sterownik – dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technik sterowania – umożliwia wydłużenie pracy znaku przy zasilaniu solarnym o ponad 40%, co oznacza pewność działania w każdych warunkach,
  •  parametry fotometryczne projektowane zgodnie z normą: PN-EN 12352.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 14  Strona 15  Strona 16  Strona 17  Strona 18  Strona 19  Strona 20  Strona 21

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

REDAKCJA listopad-grudzień | 6 (59) 2021

Piła stawia na kolor żółty

Nikogo nie trzeba przekonywac do faktu, ze piesi to wciaz czesto poszkodowani uczestnicy ruchu. Dobitnie potwierdzaja to statystyki policyjne. Co prawda ostatnie zmiany przepisów Kodeksu drogowego regulujace pierwszenstwo na przejsciach dla pieszych przyniosły pewien progres w tej materii, niemniej chyba wszyscy sa zgodni, ze pozostało jeszcze wiele do zrobienia i nie ma zarzadcy drogi, który mógłby o sobie powiedziec, ze zrobił w tej kwestii wszystko, co było mozliwe.