Ogromna liczba reklam, szczególnie w centrach dużych miast i miejsc atrakcyjnych turystycznie, powoduje chaos przestrzenny i bezsprzecznie wpływa na obszar przestrzeni publicznej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Reklamy posadowione bowiem w bliskim sąsiedztwie pasa drogowego adresowane są jednak do użytkowników dróg publicznych.
Definicję ładu przestrzennego trafnie określił Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 22 marca 2017 r., sygn. II OSK 1840/15: „Przez «ład przestrzenny» należy rozumieć takie ukształtowanie przestrzeni, które tworzy harmonijną całość oraz uwzględnia w uporządkowanych relacjach wszelkie uwarunkowania i wymagania funkcjonalne, społeczno-gospodarcze, środowiskowe, kulturowe oraz kompozycyjno-estetyczne – stosownie do przepisu art. 2 pkt 1 u.p.z.p. zawierającego definicję legalną tego pojęcia. A zatem wyznaczanie obszaru analizowanego celem przeprowadzenia analizy przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy winno uwzględniać zasadę «dobrego sąsiedztwa» w aspekcie naczelnej zasady zachowania «ładu przestrzennego»”.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.