Ważnym elementem infrastruktury rowerowej jest połączenie dróg rowerowych z drogami ogólnodostępnymi oraz zjazdami publicznymi i indywidualnymi. Niestety, bardzo często spotyka się w tym zakresie podstawowe błędy projektowe. Podpowiadamy, co zrobić, by ich uniknąć.
Niweleta drogi dla rowerów na wlocie powinna pokrywać się z niweletą jezdni. Niedopuszczalne jest stosowanie: ścieków, uskoków i innych podobnych rozwiązań na styku drogi dla rowerów i jezdni ogólnodostępnej.
To znaczy, że na przykład ściek przykrawężnikowy na przecięciu z drogą dla rowerów powinien zostać zlikwidowany, podobnie jak ma to miejsce w przypadku zjazdów publicznych i zwykłych skrzyżowań. Jeśli wymaga tego konstrukcja drogi, dopuszczalne jest stosowanie krawężników wtopionych na styku jezdni ogólnodostępnej i drogi dla rowerów.
Jeśli droga dla rowerów przejmuje ruch rowerowy z równoległej jezdni (także z pasa ruchu dla rowerów), to wjazd na nią z jezdni powinien być projektowany dla prędkości co najmniej 30 km/h przy zachowaniu ciągłości nawierzchni.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.