Liczne nieścisłości, które można napotkać w obowiązującym rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, a także znaczny wzrost liczby inwestycji na drogach publicznych spowodowały pilną potrzebę nowelizacji tego aktu prawnego.
W niniejszym artykule podjęto próbę analizy porównawczej przepisów obowiązujących z projektowanymi. W przekonaniu autora zaproponowana w artykule forma tabelaryczna będzie ku temu najbardziej odpowiednia. Zmiany mają dotyczyć zapisów w ponad 60 paragrafach oraz w załącznikach do rozporządzenia, zatem nie sposób przedstawić ich wszystkich na łamach magazynu.
Autorowi pozostało zaprezentować Czytelnikom tylko te, które wydają się najistotniejsze z punktu widzenia zarządców dróg gminnych i powiatowych.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.