Wywiad

Dolnośląska kraina rowerowa zaprasza na nowe trasy

Wyobraźmy sobie szum liści, śpiew ptaków, słońce przebijające się przez korony drzew i serpentyny ścieżek rowerowych. I wyobraźmy sobie, że w Dolinie Baryczy możemy podróżować rowerem właśnie tak – wśród natury, w jej pięknym otoczeniu. 2018 roku został oddany do użytku kolejny odcinek trasy rowerowej w gminie Żmigród. Przebiega ona od miejscowości Osiek przez Książęcą Wieś aż do granicy gminy Żmigród z gminą Trzebnica. To kolejny powód, aby odwiedzić Dolinę Baryczy i odkryć ją z perspektywy dwóch rowerowych kół. Ponadto w czerwcu br. zakończyły się prace związane z budową 6-kilometrowego odcinka ścieżki rowerowej na odcinku Książęca Wieś – Gruszeczka. Ta długo oczekiwana przez wszystkich (zwłaszcza miłośników dwóch kółek) inwestycja połączyła dwa powiaty – trzebnicki z milickim.

 

Ścieżka poprowadzona jest przez tereny cenne przyrodniczo, bogate w atrakcje turystyczne oraz ciekawe miejsca pod względem krajobrazowym. Od miejscowości Osiek wjeżdżamy do Parku Krajobrazowego „Dolina Baryczy” oraz na obszar NATURA 2000. To mówi samo za siebie – bogactwo przyrodnicze tych miejsc sprawia, że postoje będą konieczne. Tym bardziej, że infrastruktura rowerowa została zaprojektowana tak, aby umożliwić zatrzymanie się rowerzystów, a osoby, które chciałyby dojechać do Osieka autem i tutaj przesiąść się na rower mogą skorzystać z parkingu. Kolejny parking został zaprojektowany w miejscowości Książęca Wieś.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 26  Strona 27  Strona 28  Strona 29

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

TADEUSZ KOPTA lipiec-sierpień | 4 (57) 2021

Ruch rowerowy a piesi

Rower jest pojazdem i choć rowerzyści oraz piesi zaliczają się do grupy niechronionych uczestników ruchu, to ich cechy, zachowania, możliwości i oczekiwania (a także status prawny) są bardzo różne. Łączenie ruchu pieszego i rowerowego może w związku z tym powodować konflikty, a nawet pogarszać BRD. Niemniej, w pewnych przypadkach łączenie ruchu pieszego i rowerowego we wspólnej przestrzeni może być uzasadnione względami bezpieczeństwa oraz potrzebami tych użytkowników dróg.

PRZEMYSŁAW STAŁOWSKI lipiec-sierpień | 4 (57) 2021

Beton wałowany

Wbrew powszechnej opinii wykonanie betonu wałowanego to nie jest tylko rozłożenie materiału i jego zawałowanie walcami. Beton taki „nie wybacza” i nie może być tutaj mowy o błędach w realizacji czy też nieprawidłowym doborze składników. W przypadku betonu wałowanego dobór surowców jest kluczowy i stanowi połowę sukcesu dla równej i jednorodnej warstwy nawierzchni. A zatem – jak zadbać o właściwą jakość i prawidłowe zasady wbudowywania betony wałowanego?