Po bliższym zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami w głowach wielu zarządców dróg rodzi się pytanie: jak z tym wszystkim się uporać? Ci, którzy wcześniej mieli już do czynienia z zakładaniem i prowadzeniem ewidencji dróg, po zapoznaniu się z aktualnie obowiązującymi przepisami mają świadomość ogromu prac, jakie ich czekają. Zarządcy, którzy nie mają zbyt wielkiego doświadczenia w tych sprawach lub wręcz nigdy nie zajmowali się prowadzeniem ewidencji, po lekturze podstawowych rozporządzeń nadal niejednokrotnie nie bardzo wiedzą, od czego zacząć i jak to zrobić.
Wymagania dotyczące samego zakresu i stopnia szczegółowości opisywania zbieranych danych i informacji, a także wymagania dotyczące formy ich zapisu w dokumentach ewidencji dróg zostały zdefiniowane – i to bardzo dokładnie – w części „Objaśnienia do działu VIII – szczegółowe dane techniczne odcinka drogi” (strony 4460–4474, Dz. U. z 2005 r. Nr 67, poz. 582).
Z treści tego rozporządzenia, poza nie obligatoryjnością prowadzenia szeregu dokumentów i gromadzenia części danych, nie wynika w zasadzie nic, co sugerowałoby zakładającemu ewidencję taką czy inną kolejność
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.