Udział aut elektrycznych w sprzedaży pojazdów osobowych wyniósł w sierpniu br. jedynie 14,4%. Ten sam współczynnik dla rynku europejskiego w 2023 r. wynosił 21%. Oznacza to m.in., że samochody spalinowe trzymają się mocno, natomiast rynek electromobility jest zagrożony zamykaniem zakładów produkcji aut elektrycznych w Europie. Coraz mniej pewnie mogą czuć się także firmy motoryzacyjne z Chin, na które od II połowy 2024 r. UE nałożyła cła. Przy jednoczesnych sygnałach o nadchodzącej recesji gospodarczej może się okazać, że zapał Europejczyków do zakupu aut elektrycznych nie tylko nie wzrośnie, ale sukcesywnie będzie malał. Czy w związku z tym rozbudowa infrastruktury ładowania elektryków ma szansę na realizację zgodnie z założeniami unijnego rozporządzenia AFIR?
Z ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
- jak brzmią założenia rozporządzenia AFIR,
- jaki jest stan wprowadzenia danego rozporządzenia w Polsce,
- jakie są przyczyny opóźnień
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.