Świadomość w zakresie nawierzchni z betonu cementowego, czyli inaczej nawierzchni sztywnych, za sprawą głośnej dyskusji zapoczątkowanej w 2014 r., znacznie się poprawiła. Po ogłoszeniu przez GDDiA, że ok. 800 km dróg ekspresowych i autostrad realizowanych w ramach programu budowy dróg krajowych będzie posiadało nawierzchnię sztywną, w środowisku zaczęła się bardzo silna wymiana argumentów na temat wad i zalet poszczególnych typów konstrukcji.
Pomijając nawet to, że część używanych argumentów nie prezentowała wysokiego poziomu merytorycznego, a niektóre nie miały nawet nic wspólnego z merytorycznością, to dyskusja ta pozwoliła odczarować wiele mitów krążących wokół nawierzchni z betonu cementowego. Nawierzchnie o konstrukcji sztywnej stały się o wiele bardziej dostępne,nie tylko jeśli chodzi o dostępność maszyn i sprzętu, ale przede wszystkim pod względem powszechności wiedzy na ich temat. Dzisiaj już znacznie częściej można znaleźć projektantów, wykonawców i inwestorów, którzy nie unikają nawierzchni z betonu cementowego. Określenie nawierzchnia sztywna lub nawierzchnia z betonu cementowego mówi tylko o zastosowanym materiale konstrukcyjnym,ale nie mówi nam nic o technologii jej wykonania, a tych w przypadku tego rodzaju nawierzchni spotykamy kilka.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.