osoby niepełnosprawne z korzystania z nich. Dopiero
ww. rozporządzenia
2, 4
wprowadziły wymóg projekto-
wania takich stanowisk. Od tego czasu powstało wiele
opracowań, głównie wykonywanych przez stowarzysze-
nia osób niepełnosprawnych, które pokazują projektan-
tom tzw. dobre praktyki, czyli rozwiązania ułatwiające
tym osobom korzystanie z pojazdów.
Przy projektowaniu, oprócz spełniania ustawowych
wymogów najkrótszej drogi i większych wymiarów par-
kingów, należy pamiętać także o wielu innych czynnikach.
Aby z miejsc dla niepełnosprawnych nie korzystały oso-
by do tego nieuprawnione, należy jak najlepiej oznako-
wać wydzielone miejsca. Trzeba przy tym pamiętać,
iż pełne oznakowanie składa się z oznakowania pozio-
Rys. 6. Znak P-18
3
Rys. 5. Znak P-20
3
Rys. 7. Znak P-24
3
Fot. 2. Znak D-18a + T-29 + informacja
5
Rys. 8. Schematy dobrych praktyk w projektowaniu stanowisk dla niepełnosprawnych
5
55
d r o g i g m i n n e i p o w i at o w e
Projektowanie