Table of Contents Table of Contents
Previous Page  48 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 68 Next Page
Page Background

Mieszanka mineralno-asfaltowa

CANDERBIT

Masa do napraw nawierzchni drogowych „na zimno”,

oferowana przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowych

w Ełku Spółka z o. o.

Mieszanka mineralno-asfaltowa może być stosowana

do szybkich i trwałych napraw nawierzchni bitumicznych

i betonowych, wypelnienia przestrzeni kanałów i przepu-

stów kablowych, osadzania i regulacji wpustów i włazów

ulicznych.

W karcie charakterystyki produktu można przeczy-

tać, że posiada on następujące parametry:

– kruszywo mineralne: zawartość 90–94%,

– asfalt drogowy: zawartość 5%,

– upłynniacz: zawartość < 0,8%,

– modyfikator: zawartość < 0,2%.

Mieszanki pakowane są w workach foliowych, które

magazynuje się na paletach pod wiatą.

Reaktywna mieszanka REAKTIV ASPHALT

Oferowana przez „Centrum Drogowe – Chemia Drogowa

i Kruszywa”.

• Zastosowanie

Reaktywna mieszanka jest stosowanym na zimno ma-

teriałem naprawczym, szybko twardniejącym w wyniku

dodania wody, służącym do naprawy nawierzchni as-

faltowych lub betonowych. Składa się z odpowiedniej

mieszanki grysów i specjalnej emulsji asfaltowej oraz

zintegrowanego składnika utwardzającego.

Jest produktem nieszkodliwym dla środowiska natu-

ralnego, nadaje się do recyklingu i nie zawiera lotnych roz-

puszczalników. Po użyciu i utwardzeniu naprawione miej-

sca nadają się natychmiast do ruchu kołowego i cechują

się bardzo dobrą odpornością. Mieszanka po wbudowaniu

może być w każdej chwili pokryta warstwą z mieszanki

mineralno-asfaltowej.

Przed zastosowaniem należy zadbać, aby podłoże

było wolne od luźnych fragmentów, stojącej wody, lodu,

śniegu, brudu i wszelkich zanieczyszczeń. Podłoże po-

winno być suche, choć może być lekko wilgotne.

Przy zastosowaniu na betonie i przy układaniu cien-

kich warstw lub w przypadku szczególnych wymagań

pod adresem przyczepności warstw i krawędzi starych

warstw na podłoże lub krawędzie należy nanieść powłokę

gruntującą (suchym pędzlem lub szczotką). Następnie

można rozpocząć wbudowywanie mieszanki.

• Aplikacja

Mieszankę należy nałożyć na podłoże i rozprowadzić grab-

kami lub kielnią, pozostawiając niewielki nadmiar, a następ-

nie obficie spryskać wodą (ok. 1 l wody na 25 kg mieszanki).

Trzeba pamiętać o dobrym zagęszczeniu masy – w przy-

padku małych powierzchni wystarczy silne ubić ręcznym

ubijakiem, natomiast przy dużych powierzchniach zaleca

się zastosowanie wibratora płytowego lub walca.

Jeśli planuje się zastosowanie mieszanki w temperatu-

rze otoczenia poniżej 0°C, przed rozpoczęciem prac należy

przechowywać ją w ciepłym pomieszczeniu, co ułatwi jej

wbudowywanie, a po naniesieniu nie spryskiwać jej wodą.

Należy też liczyć się z dłuższym okresem twardnienia. Przy

temperaturach poniżej -5°C trzeba przerwać pracę.

Po wbudowaniu i utwardzeniu masy nawierzchnia

nadaje się natychmiast do ruchu kołowego. W celu zmniej-

szenia przyklejania się do opon samochodowych napra-

wioną powierzchnię można posypać piaskiem łamanym.

Dodatkowe dogęszczenie dokonuje się w wyniku ruchu

drogowego.

• Zużycie

Zużycie wynosi ok. 25 kg/m

2

na każdy centymetr gru-

bości warstwy.

• Magazynowanie

Przy temperaturze powyżej 0°C mieszanka może być

przechowywana przez ok. 9 miesięcy (pod warunkiem

szczelnie zamkniętego wiadra).

Forma dostawy: Pojemnik plastikowy 30 kg; 27 pojem-

ników na palecie.

Mieszanka mineralno-asfaltowa

„Pomorze 2000”

Oferowana przez „Centrum Drogowe – Chemia Drogowa

i Kruszywa”.

• Aplikacja

1. Przygotowanie uszkodzonego miejsca do naprawy:

W celu przygotowania uszkodzonego miejsca do naprawy

należy:

– obciąć krawędzie na głębokość umożliwiającą wyrów-

nanie dna ubytku, nadając uszkodzeniu kształt prostej

figury geometrycznej,

– usunąć luźne okruchy nawierzchni,

– dokładnie oczyścić dno i krawędzie uszkodzonego

miejsca z piasku i pyłu,

– w przypadku napraw nawierzchni zawierających mało

lepiszcza bitumicznego – posmarować (bez nadmiaru)

krawędzie i dno emulsją asfaltową.

Co ważne, woda z ubytków nawierzchni nie musi być

usuwana.

2. Wykonanie naprawy

Mieszanka mineralno-asfaltowa „POMORZE 2000” może

być wbudowywana w temperaturze otoczenia od -10°C

do +30°C. W celu zapewnienia urabialności wbudowy-

wana mieszanka nie powinna mieć temperatury niższej

N R 6 L U T Y 2 0 1 3

46

materiały i nawierzchnie