W ruchu drogowym swoje miejsce, oprócz pojazdów mechanicznych, mają też niechronieni uczestnicy ruchu w postaci pieszych, rowerzystów czy użytkowników UTO. Konsekwencje kolizji i wypadków z udziałem niechronionych użytkowników dróg często kończą się poważnym uszczerbkiem na zdrowiu, stąd też bardzo ważne jest zaprojektowanie i wykonanie elementów sieci transportowej w taki sposób, by zwiększyć bezpieczeństwo całego układu komunikacyjnego. To jednak nie wystarczy do ograniczenia lub wykluczenia wypadkowości, dlatego niezbędne jest także właściwe przygotowanie teoretyczne i praktyczne niechronionych użytkowników ruchu. W tym zakresie pomocne okazują się miasteczka ruchu drogowego.
Z ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
- o dobrych praktykach polityki bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
- czym są miasteczka ruchu drogowego,
- jakie jest zalecane wyposażenie miasteczek ruchu drogowego.
POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Znajomość przepisów o ruchu drogowym obowiązuje ludzi w każdym wieku, ponieważ każda osoba przemieszczająca się w sposób pieszy, zmechanizowany czy zmotoryzowany jest uczestnikiem ruchu lądowego. Do tego grona zalicza się zarówno kierujących pojazdami mechanicznymi, jak i niechronionych uczestników ruchu – rowerzystów, kierowców hulajnóg, rolkarzy czy pieszych.
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.