Warto Wiedzieć

Rezerwa w budżecie na drogi lokalne

W nowej perspektywie finansowej UE na budowę nowoczesnych dróg rząd chce przeznaczyć 93 mld zł. Pieniądze na ten cel mają pochodzić ze środków krajowych i unijnych. Na utrzymanie i zarządzanie drogami w latach 2014–2023, ministerstwo przewiduje przeznaczyć z budżetu państwa ok. 48,7 mld zł. Z tych pieniędzy będą finansowane prace przygotowawcze, remonty, utrzymanie i przebudowa dróg, a także przedsięwzięcia zmierzające do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nadal prowadzone są prace w ramach programu budowy dróg krajowych na lata 2011–2015. Limit wydatków na ich realizację wynosi 14,5 mld zł.

Projekt ws. programu budowy dróg krajowych na lata 2014–2023 trafił do konsultacji społecznych. Uwagi do niego można zgłaszać do 30 stycznia 2015 r. Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zostanie zamieszczone na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Biuletynu Informacji Publicznej MIiR, w terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji. Następnie zgodnie z brzmieniem 5 paragrafu projektowanej uchwały, straci moc uchwała nr 10/2011 Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2011 r. w sprawie ustanowienia programu

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 25

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

RYSZARD BRYŁA styczeń-luty | 1 (18) 2015

Stan bezpieczeństwa na drogach gminnych i powiatowych w ocenie NIK

W niniejszym artykule omówimy zagadnienia bezpieczeństwa na drogach gminnych i powiatowych w kontekście opinii na ten temat przedstawionej przez Najwyższą Izbę Kontroli. Przeprowadzenie kontroli zostało zlecone przez NIK wszystkim wojewodom, na podstawie art. 12 pkt 3 ustawy o NIK. We wspomnianym artykule jest powiedziane, że organy kontroli, rewizji i inspekcji działające w administracji i samorządzie terytorialnym powinny współpracować z NIK i są obowiązane do przeprowadzania doraźnych kontroli na jej zlecenie.

TOMASZ SOCHACKI styczeń-luty | 1 (18) 2015

Nowe wymagania techniczne WT - 1 WT - 2 2014

Z dniem 25 września 2014 r. przestały obowiązywać dotychczas stosowane wymagania techniczne dla kruszyw i mieszanek mineralno-asfaltowych oznaczone jako WT-1 i WT-2 2010. Zostały one zastąpione nowymi wymaganiami WT-1 i WT-2 2014. Dokumenty te zostały opublikowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na ogólnodostępnej stronie internetowej.