Budowa drogi to proces złożony, wymagający skoordynowania wielu zadań. Wykonawcy zwykle większą wagę przykładają do działań i materiałów głównych, często zapominając, że wcale nie mniejszy wpływ na ogólną trwałość nawierzchni mają materiały niemalże niezauważalne w całościowym kosztorysie. Należą do nich uszczelnienia spoin technologicznych czy dylatacje. W eksploatacji nawierzchni role często się odwracają – właśnie od tych materiałów i miejsc ich zastosowania zaczyna się zwykle destrukcja.
Produkty, które zapewniają długotrwałą i bezproblemową eksploatację nawierzchni drogowych, można podzielić na dwie grupy:
» stosowane w trakcie budowy, tj. podczas układania gorących mieszanek mineralno-asfaltowych,
» stosowane na istniejącej nawierzchni asfaltowej lub betonowej oraz do ich naprawy (spękania, rozszczelnione spoiny technologiczne itp.).
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.