Prowadzenie robót drogowych i mostowych wymaga obecnie współdziałania wielu maszyn i urządzeń, które zapewniają ciągłość pracy. Usterka jednej maszyny powoduje przestój całego ciągu technologicznego, a w rezultacie opóźnienie terminu wykonania robót i straty w produkcji, a także straty materiałowe. Można temu zapobiec, prawidłowo użytkując i konserwując sprzęt, a także planując naprawy i zabiegi techniczne.
Nowoczesne metody prowadzenia robót drogowych i mostowych, w szczególności na terenach objętych szkodami górniczymi, wymagają współdziałania wielu maszyn i urządzeń, których ciągłość pracy jest wzajemnie uzależniona. Nieprawność jednej maszyny powoduje przestój całego ciągu technologicznego, a w rezultacie opóźnienie terminu wykonania robót i straty w produkcji, a także straty materiałowe (np. mieszanki betonowej niewbudowanej w odpowiednim czasie nie można już później użyć z powodu rozpoczęcia jej wiązania).
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.