Projektowanie

Bełchatów rozbudowuje sieć dróg betonowych

Gmina Bełchatów kontynuuje swoje inwestycje w rozbudowę sieci drogowej, tym razem stawiając na betonowe rozwiązania. W grudniu 2022 roku zakończono budowę nowej betonowej drogi gminnej o długości ponad 500 metrów. Projekt ten został zrealizowany przez Przedsiębiorstwo Komunikacji, Transportu i Usług Komunalnych Gminy Bełchatów, którego prezes, Mateusz Rogut, zapowiada ambitne plany na rok 2023. Do końca roku gmina planuje wybudować aż 10 nowych odcinków dróg betonowych.

Samorządowcy z gminy Bełchatów postanowili wziąć przykład z gminy Brańsk. Wójt Brańska Andrzej Jankowski buduje drogi betonowe z betonu produkowanego na gminnym węźle betoniarskim, przez pracowników i sprzęt należący do gminy. Taka samowystarczalność powoduje, że ceny realizowanych przez gminę dróg są konkurencyjne w stosunku do ofert innych wykonawców. W latach 2021-2022 gmina Brańsk wybudowała blisko 10 km dróg o nawierzchni betonowej, a plan na 2023 r. przewiduje budowę kolejnych 5,1 km.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

JAROSŁAW SCHABOWSKI lipiec-sierpień | 4 (69) 2023

Słupy oświetleniowe vs drogowe bariery ochronne – konflikt czy współpraca?

Składnikami infrastruktury drogowej są urządzenia drogowe oraz ich konstrukcje.
Do najliczniej występujących urządzeń tego typu należy zaliczyć słupy oświetleniowe oraz drogowe bariery ochronne. Artykuł dotyczy m.in. jakie są zasady jednoczesnego stosowania słupów oświetleniowych niespełniających lub spełniających kryteria bezpieczeństwa zgodnie z normą PN-EN 12767 i barier ochronnych.