Prowadząc do podnoszenia standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych, w szczególności dostosowanie ich do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów; w ustawie o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2020 r. poz. 1430, 1747 i 2338) w art. 24 w ust. 1 pkt 3 zaszły zmiany które obowiązują od 13 03 2021 r.
Problemem zarządców dróg jest ich zużywanie poprzez zwiększenie ruchu drogowego i obecność coraz cięższych pojazdów. W związku z tym na remont i przebudowę dróg potrzebne są środki. Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg gromadzi środki finansowe na zadania polegające na:
1) budowie, przebudowie lub remoncie dróg powiatowych, zwane zadaniami powiatowymi , lub budowie, przebudowie lub remoncie dróg gminnych, zwane zadaniami gminnymi;
2) budowie mostów lokalizowanych w ciągach dróg wojewódzkich, dróg powiatowych lub dróg gminnych, zwane zadaniami mostowymi;
2a) budowie obwodnic lokalizowanych w ciągach dróg wojewódzkich, zwane zadaniami obwodnicowymi;
2b) budowie, przebudowie lub remoncie dróg wojewódzkich, dróg powiatowych lub dróg gminnych, zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa, zwane zadaniami miejskimi;
3) budowie, przebudowie lub remoncie dróg wojewódzkich, dróg powiatowych lub dróg gminnych o znaczeniu obronnym, zwane zadaniami obronnymi.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.