Utrzymanie dróg

Wiosenne porządki. Usuwamy materiał uszorstniający z poboczy

Wraz z nastaniem wiosny czas rozpocząć wiosenne porządki polegające m.in. na usunięciu materiału uszorstniającego, który zalega na drogach, ulicach i poboczach. Jak to zrobić, aby pozbyć się zbędnych zanieczyszczeń w sposób przyjazny środowisku, a przy tym nie narazić samorządowego budżetu na szwank?

Do uprzątnięcia pozimowych złogów materiału uszorstniającego konieczny jest odpowiedni, najlepiej nowy sprzęt, który nie zawsze stanowi wyposażenie firm świadczących usługi porządkowe. Często dysponują one jednak kilkuletnimi maszynami, które są sprawne, lecz wymagają solidnego przygotowania do sezonu wiosennego. Niezbędne będzie więc przeprowadzenie przeglądu sprzętu, wymiany płynów eksploatacyjnych, osprzętu zamiatającego, tj. szczotek talerzowych czy walcowych, naprawy lub wymiany pomp wodnych odpowiadających za obfite zraszanie powierzchni zamiatanej oraz wymiany lub naprawy wszystkich innych części i podzespołów, których uszkodzenie w trakcie pracy może spowodować długotrwałe wyłączenie maszyny z ruchu. Część wyżej opisanych czynności wykonuje się zwykle – o ile czas i zasoby ludzkie na to pozwalają – w sezonie zimowym, lecz najlepiej zrobić to jeszcze przed nadejściem mrozów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 55  Strona 56  Strona 57  Strona 58  Strona 59  Strona 60  Strona 61  Strona 62

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

MICHAŁ STAWOWIAK marzec-kwiecień | 2 (31) 2017

Park maszynowy zarządcy dróg. Optymalne sposoby wykorzystania sprzętu na wiosnę

Gdy śnieg na drogach stopnieje, w miejsce pługów wjeżdżają zamiatarki, malowarki, recyklery i remontery drogowe. Wraz ze zmianą pory roku pojawia się konieczność dokonania przeglądu, a często też wymiany sprzętu do pozimowego utrzymania dróg. Czego nie może zabraknąć w parku maszynowym zarządcy dróg i jak optymalnie wykorzystać maszyny do wiosennych prac? O tym piszemy w poniższym artykule.

TOMASZ SOCHACKI marzec-kwiecień | 2 (31) 2017

Zbrojenie nawierzchni betonowych – czy zawsze jest potrzebne i jakie warto wybrać na drogach lokalnych?

Nawierzchnie betonowe od kilkunastu lat cieszą się coraz większą popularnością. Wynika to głównie z ich trwałości sięgającej nierzadko ponad 30-40 lat, co jest praktycznie niespotykane przy tradycyjnych nawierzchniach bitumicznych. Ponadto koszt budowy drogi betonowej jest obecnie porównywalny z budową drogi o konstrukcji podatnej, więc kwestie finansowe stopniowo tracą na znaczeniu.