Utrzymanie dróg

PRZEGLĄD PRZEWOŹNYCH RECYKLERÓW DO ODTWARZANIA UBYTKÓW W NAWIERZCHNI MINERALNO - BITUMICZNEJ

W następstwie zimowego utrzymywania dróg i ulic – w sezonie wczesnowiosennym pojawia się problem ubytków, powstających w nawierzchniach drogowych, szczególnie tych wykonanych z mas bitumicznych. Jednymi z pierwszych maszyn wykorzystywanych do utrzymywania dróg po sezonie zimowym są mobilne recyklery nawierzchni mineralno-bitumicznej, budowane zwykle na ramach przyczep samochodowych lub jako maszyny nieposiadające własnego podwozia, a montowane do skrzyń ładunkowych pojazdów.

Wniniejszym artykule, napisanym na podstawie dostępnej literatury, przyjrzymy się problematyce efektywnej i bezpiecznej pracy przy wykorzystaniu recyklerów asfaltu, a więc maszyn przeznaczonych do ponownego przerobu zerwanej nawierzchni asfaltowej

Podział recyklerów i korzyści wynikające z ich wykorzystania
Recyklery są budowane jako mobilne maszyny, posadowione w większości na ramach przyczep samochodowych, które służą do powtórnego grzania oraz przerobu zerwanych nawierzchni bitumicznych składających się z destruktu asfaltowego. W wyniku wykorzystania recyklerów w miejscu remontu nawierzchni odzyskany destrukt jest szybko i sprawnie roztopiony oraz ponownie wbudowany w drogę, bez konieczności wstrzymywania ruchu [1, 2, 3].

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

marzec-kwiecień | 2 (55) 2021 Tekst otwarty

H27 PANTHER – POSTĘP W SEKTORZE ZDALNIE STEROWANEGO KOSZENIA

Wykaszanie poboczy i stromych skarp wzdłuż autostrad, dróg ekspresowych oraz wokół brzegów jezior i stawów jest niezwykle pracochłonne i niewygodne dla firmy wykonującej takie przedsięwzięcie. Zasadniczy problem pojawia się w sytuacji gdy operator potrzebuje przedostać się do strefy roboczej przez wąskie przesmyki i przejazdy nieprzystosowane do przemieszczania się przez maszyny o wielkich gabarytach i dużej masie.