Od dawna w merytorycznych dyskusjach na konferencjach branżowych, a także w codziennym życiu inżynierów w branży drogowej podnoszono monity: Destrukt asfaltowy to nie odpad. Trzeba zmienić przepisy. Uff! – udało się. Tylko czy na pewno to już sukces?
WDzienniku Ustaw z dnia 8 listopada 2021 r., poz. 2067, rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie określenia szczegółowych kryteriów stosowania warunków utraty statusu odpadów dla odpadów destruktu asfaltowego, przyjęto rozwiązanie prawne, o które od lat apelowali zarządcy dróg. Według GDDKiA przyjęcie rozporządzenia przyczyni się w najbliższym 10-leciu do oszczędności ok. 400 mln zł. Pytanie tylko, czy nie wystarczyłoby wzmocnienie zdroworozsądkowego podejścia do problemu – przez „myślących” destrukt bitumiczny od dawna jest wykorzystywany w budownictwie drogowym.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.