Technologie

Destrukt asfaltowy trafi z powrotem na drogi – czy już można świętować?

Od dawna w merytorycznych dyskusjach na konferencjach branżowych, a także w codziennym życiu inżynierów w branży drogowej podnoszono monity: Destrukt asfaltowy to nie odpad. Trzeba zmienić przepisy. Uff! – udało się. Tylko czy na pewno to już sukces?

WDzienniku Ustaw z dnia 8 listopada 2021 r., poz. 2067, rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie określenia szczegółowych kryteriów stosowania warunków utraty statusu odpadów dla odpadów destruktu asfaltowego, przyjęto rozwiązanie prawne, o które od lat apelowali zarządcy dróg. Według GDDKiA przyjęcie rozporządzenia przyczyni się w najbliższym 10-leciu do oszczędności ok. 400 mln zł. Pytanie tylko, czy nie wystarczyłoby wzmocnienie zdroworozsądkowego podejścia do problemu – przez „myślących” destrukt bitumiczny od dawna jest wykorzystywany w budownictwie drogowym.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 14  Strona 15  Strona 16  Strona 17

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

styczeń-luty | 1 (60) 2022

Kruszywa wapienne w infrastrukturze

Wapień jest skałą osadową zbudowaną głównie z węglanu wapnia (CaCO3 ). Stanowi on półprodukt w wielu dziedzinach przemysłu, np. do produkcji cementu lub spoiwa wapiennego. Ze skały wapiennej mogą być też produkowane kruszywa stosowane w różnych segmentach budownictwa, szczególne znaczenie kruszywa wapienne mają w segmencie budownictwa infrastrukturalnego