Projektowanie

Projektowanie i budowa dróg rowerowych – co wybrać asfalt czy beton?

W ostatnim 10-leciu obserwuje się dynamiczny wzrost rozwoju sieci dróg rowerowych – w popularnym określeniu ścieżek rowerowych, chociaż nazwa „ścieżka rowerowa” występuje również w ustawie Prawo budowlane.

 

Na koniec 2020 roku wg GUS sieć stanowiło 17 255 km przy 60% wzroście tylko w ciągu ostatnich 5 lat (rys. 1). Mowa tu tylko o drogach służących głównie do celów komunikacyjnych, a nie turystycznych, tzw. szlaków rowerowych (np. położonych w lesie).

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

KRZYSZTOF NOWAKOWSKI lipiec-sierpień | 4 (63) 2022

Jak projektować i modernizować oświetlenie drogowe?

Na pytanie „Jakie powinno być oświetlenie przestrzeni publicznej?” powinien odpowiedzieć projektant w opracowanej dokumentacji technicznej dla konkretnego przypadku. Żeby jednak mógł to zrobić prawidłowo, to zamawiający powinien wcześniej znać odpowiedź na szereg pytań dotyczących celu, wymogów i ograniczeń, budowy, zasilania i sterowania oraz kosztów realizacji i eksploatacji planowanej inwestycji oświetleniowej.

REDAKCJA lipiec-sierpień | 4 (63) 2022

Co stoi za rosnącą popularnością betonu na drogach samorządowych?

Drogi samorządowe w Polsce borykają się z licznymi wyzwaniami, w tym przeciążeniem transportem towarowym, a także ruchem maszyn rolniczych. Badanie urzędników odpowiedzialnych za utrzymanie dróg w polskich samorządach pokazało, że przeszło połowa z nich (54%) widzi potrzebę remontu przynajmniej jednej czwartej z posiadanych odcinków.