Z każdym rokiem zwiększa się udział samochodów ciężarowych w ruchu – zarówno tych dostawczych, jak i cięższych. W związku z tym na wielu drogach lokalnych nasilenie ruchu staje się problemem, nie zawsze jednak ustanowienie zakazu ruchu pojazdów ciężarowych jest właściwym postępowaniem. Warto szukać rozwiązań kompromisowych, które z jednej strony zredukują ruch ciężarowy, a z drugiej zezwolą na niego w sytuacjach koniecznych.
W polskich miastach z roku na rok przybywa nowych samochodów – zarówno osobowych, jak i dostawczych, a ponadto zwiększa się udział pojazdów ciężarowych w ruchu. Mimo dość dobrze rozwiniętej sieci kolei w naszym kraju nadal tranzyt drogowy jest bardzo korzystny finansowo dla mniejszych firm i dostaw towarów.
Poza tym stale rośnie liczba realizowanych w Polsce budów, zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i biurowo-handlowym oraz przemysłowym. Dynamiczny rozwój branży budowlanej niewątpliwie jest zjawiskiem pozytywnym, jednakże wszystkie te aspekty nieodłącznie wiążą się z koniecznością wprowadzenia na polskie drogi większego natężenia ruchu ciężarowego, dostawczego itp. (nikt chyba nie wyobraża sobie dowożenia materiałów do budowy domu samochodem osobowym).
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.