Artykuł sponsorowany. Rok 2015. Infrastruktura drogowa dynamicznie się rozwija. Pomimo wielu dotacji unijnych i nakładów finansowych ze strony państwa na modernizacje, budowy i wykończenie dróg, stan większości z nich nadal pozostawia wiele do życzenia. Dotyczy to zarówno nawierzchni, jak i oświetlenia.
Przepisy o prawie energetycznym wskazują, że gminy będą ponosiły część kosztów związanych z oświetleniem dróg, które znajdują się na ich terenie, a to niemały wydatek w skali roku. Do kosztów za energię elektryczną dochodzą te związane z konserwacją i eksploatacją stalowych, betonowych i aluminiowych słupów oświetleniowych. Największym problemem na polskich drogach jest liczba wypadków. W 2014 roku zginęło ponad 3200 osób. Znaczący odsetek zdarzeń drogowych stanowiły zderzenia pojazdu ze słupem lub znakiem.
Naprzeciw powyższym problemom wychodzi polski producent – ALUMAST S.A. Firma istnieje na polskim rynku już 15 lat, a od 2008 roku specjalizuje się w produkcji słupów oświetleniowych wykonanych z kompozytów polimerowo- -szklanych. Najważniejszą cechą tego materiału jest niebywała wytrzymałość oraz min. 40-letnia(!) żywotność słupa. Wśród zalet słupów kompozytowych należy wymienić m.in.:
- zaskakująco niską wagę – słup 9-metrowy wkopywany waży tylko 48 kg,
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.