Table of Contents Table of Contents
Previous Page  6 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 6 / 68 Next Page
Page Background

W

Wiele dróg w Polsce jest w bardzo złym stanie technicz-

nym, wymagającym szybkiego podjęcia decyzji dotyczą-

cych zakresu oraz technologii zabiegów remontowych.

Problem ten dotyczy w szczególności dróg na terenach

zurbanizowanych. Wynika to ze wzrastającego obcią-

żenia pojazdami ciężarowymi przy jednoczesnym nie-

dostosowaniu często starych, istniejących nawierzchni

bitumicznych. Jedną z głównych uciążliwości prac re-

montowych jest konieczność wprowadzania objazdów

w przypadku naprawy dłuższych odcinków ulic. Nawet

gdy istnieje możliwość wydzielenia na sieci drogowej

rozsądnej długości objazdów, występuje dodatkowy pro-

blem dojazdu do posesji na zamkniętym odcinku drogi.

Kwestią dyskusyjną jest także jakość wielu wykony-

wanych prac remontowych. Zdarza się bowiem, że wyko-

nywane są kolejne nakładki bitumiczne, bez wcześniej-

szego dokładnego rozpoznania przyczyny powstania

uszkodzeń. A przecież wszelkie zabiegi powierzchniowe,

Przy dzisiejszym natężeniu ruchu każdy

remont drogi jest utrudnieniem dla kierowców.

Dlatego coraz większą popularność zdobywają

szybkie metody recyklingu nawierzchni

bezpośrednio na drodze.

Szybko i na miejscu –

recykling nawierzchni

N R 6 L U T Y 2 0 1 3

utrzymanie dróg

4