Aktualności

Przyszłość oznakowania aktywnego

Artykuł sponsorowany. Co do zasadności stosowania oznakowania aktywnego na drogach nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Wszyscy dostrzegamy zalety tych rozwiązań w poprawie bezpieczeństwa uczestników dróg. Zastanowić by się można jedynie, jakie kierunki rozwoju zostaną obrane.

Jednym z producentów, który jest niewątpliwie liderem, jeśli chodzi o innowacje w oznakowaniu aktywnym w Polsce, jest fi rma DVS z Małopolski. W swojej kilkuletniej karierze swoją pozycję udowodniła, zdobywając liczne wyróżnienia i medale jak chociażby Jakość Roku Brąz. W swojej ofercie ma szereg innowacyjnych rozwiązań które przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na drogach. W oparciu o liczne opracowania m.in. KRBRD co do przyczyn wypadków na drogach i możliwości ich uniknięcia z wykorzystaniem oznakowania aktywnego fi rma DVS w swojej strategii rozwoju obrała trzy podstawowe kierunki:

Ochrona pieszych

Częstą, o ile nie główną, przyczyną potrąceń pieszego na przejściach jest jego niewidoczność przez kierującego. Powszechnym zabiegiem stosowanym w Polsce jest wyeksponowanie samego przejścia poprzez malowanie grubowarstwowe jezdni czy stawianie dużych, jaskrawych tablic. Ostrzega to kierującego o przejściu, ale nie o pojawieniu się samego pieszego, co w dłużej perspektywie wywołuje efekt „ignorancji”. Rozwiązaniem tego problemu jest zamontowanie np. „KROCZĄCYCH LUDZIKÓW” wraz z „KOCIMI OCZKAMI” aktywowanymi poprzez detektory tylko w momencie

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 56  Strona 57

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

DANIEL BIEGA marzec-kwiecień | 2 (25) 2016

Recykling w budownictwie

W niedalekiej przyszłości problemem zarządców drogowych w Polsce nie będzie budowa nowej sieci dróg, ale jej utrzymanie. Dlatego tak ważne jest, aby technologie wykorzystywane do ich budowy były zoptymalizowane i ekonomiczne. STRABAG z powodzeniem stosuje zarówno technologie remixu, jak i remixu plus. Praktykuje je na drogach będących w jurysdykcji jednostek samorządowych na terenie całego kraju. Technologia ta jest zatem sprawdzona, a przy okazji ciekawa ze względu na zastosowane nowatorskie rozwiązania i podejście do tematu utrzymania sieci drogowej zarządzanej przez lokalne samorządy.